Noun Clauses and Indirect Speech Testleri 15
Noun Clauses and Indirect Speech Testleri 15
Noun Clauses and Indirect Speech Testleri Çöz
Başla
Tebrikler - Noun Clauses and Indirect Speech Testleri 15 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
In both the Northern and Southern hemispheres, the surface currents in the oceans are determined to a great extent by the winds.
A | Hem kuzey hem de güney yan küredeki okyanuslarda yüzey akıntılarının yönünü, büyük ölçüde rüzgarlar belirlemektedir. |
B | Hem kuzey hem de güney yarı küredeki okyanuslarda, büyük ölçüde rüzgarların belirlediği yüzey akıntıları vardır. |
C | Kuzey ya da güney yarı küredeki okyanusların tümünde yüzey akıntıları, önemli ölçüde rüzgarlara bağlıdır. |
D | Hem kuzey hem de güney yarı kürede okyanuslardaki yüzey akıntıları, büyük ölçüde rüzgarlar tarafından belirlenmektedir. |
E | Kuzey ya da güney yarı kürenin okyanuslarında görülen yüzey akıntılarının yönü, rüzgarlardan önemli ölçüde etkilenir. |
Soru 2 |
My grandmother, who was an excellent cook, turned every meal to a feast, whether we had special guests or not.
A | Özel misafirlerimiz olsun ya da olmasın, büyükannemin mükemmel aşçılık becerisi sayesinde her yemek bir ziyafete dönüşürdü. |
B | Mükemmel bir aşçı olan büyükannem sayesinde, özel misafirlerimiz olmasa bile, her yemek bir ziyafetti. |
C | Mükemmel bir aşçı olan büyükannem, özel misafir gelse de gelmese de, her yemeği ziyafete dönüştürmeyi bilirdi. |
D | Büyükannem, özel misafirlerimiz olsa da olmasa da, her yemeği ziyafete dönüştürebilen mükemmel bir aşçıydı. |
E | Mükemmel bir aşçı olan büyükannem, özel misafirlerimiz olsun olmasın, her yemeği bir ziyafete dönüştürürdü. |
Soru 3 |
It is important for parents to know when to punish their children and when to reward them.
A | Ebeveynler, çocuklarını ne zaman cezalandırmak ne zaman ödüllendirmek gerektiğini çok iyi bilmelidirler. |
B | Ebeveynler için önemli olan, çocuklarını ne zaman cezalandırıp ne zaman ödüllendireceklerini bilmektir. |
C | Ebeveynler, çocukların ne zaman cezalandınlıp ne zaman ödüllendirileceğinin önemini bilmelidir. |
D | Ebeveynler açısından önemli olan, çocuklarını ne zaman cezalandırıp ne zaman ödüllendireceklerini bilmeleridir. |
E | Ebeveynlerin, çocuklarını ne zaman cezalandırıp ne zaman ödüllendireceklerini bilmeleri önemlidir.
|
Soru 4 |
Our intelligence makes us superior to all the other creatures, but this shouldn’t mean that we can use them ruthlessly for our own interest.
A | Zekamız bizi diğer tüm yaratıklardan üstün kılabilir ama bundan, onları kendi çıkarlarımız için acımasızca kullanabileceğimiz anlamı çıkanlmamalıdır. |
B | Zekamız bizi diğer tüm canlılardan üstün kılsa da. bu durum, onların kendi çıkarlarımız için acımasızca kullanılmasını gerektirmez. |
C | Bizi diğer tüm yaratıklardan üstün kılan zekamızdır ama bu. onları kendi çıkarlarımız için acımasızca kullanmamıza neden olmamalıdır. |
D | Zekamız bizi diğer tüm yaratıklardan üstün kılmaktadır ama bu, onları kendi çıkarlarımız için acımasızca kullanabileceğimiz anlamına gelmemelidir. |
E | Zekamız bize diğer canlılar karşısında üstünlük sağlasa da, bundan, onlann kendi çıkarlanmız için acımasızca kullanılabileceği anlamı çıkanlamaz. |
Soru 5 |
I couldn't believe my eyes when I saw how rapidly the fire spread from house to house.
A | Yangının hızla evden eve yayıldığını gördükçe gözlerime inanamıyordum. |
B | Yangın inanılamayacak bir hızla evden eve yayılıyordu. |
C | Yangının evden eve nasıl da hızla yayıldığını görünce gözlerime inanamadım. |
D | Yangının evden eve öylesine hızlı yayılmasını seyrederken gözlerime inanamamıştım. |
E | Yangının evden eve öylesine hızla yayıldığını görmek inanması güç bir şeydi. |
Soru 6 |
Where Mary got the money from for the dress she had on that day kept the other female employees in the office busy all day.
A | Mary’nin o gün üzerinde olan giysi için nereden para bulduğu bürodaki diğer bayan çalışanları gün boyu meşgul eden bir konu olmuştu. |
B | Büronun diğer bayan çalışanları bütün gün, Mary’nin o gün üzerindeki giysinin parasını nereden bulduğu ile meşgul olmuştu. |
C | Bürodaki diğer bayan çalışanları bütün gün meşgul eden konu, Mary’nin o gün üzerindeki giysiyi almak için parayı nereden bulduğuydu. |
D | Mary’nin o gün üzerinde olan giysi için parayı nereden bulduğu bürodaki diğer bayan çalışanlan bütün gün meşgul etti. |
E | Bürodaki diğer bayan çalışanlar gün boyu Mary’nin o gün üzerinde olan giysi için parayı nereden bulduğunu tahmin etmekle meşguldü. |
Soru 7 |
What is regarded as attractive has changed so much in each period of history that this makes it difficult to define universal principles of good design.
A | Neyin güzel olarak kabul edildiği tarihin her döneminde o kadar çok değişti ki, bu, iyi dizaynın evrensel ilkelerini tanımlamayı güçleştiriyor. |
B | Tarihin her döneminde neyin güzel olarak kabul edilebileceği öylesine değişikti ki, bu, evrensel olarak iyi dizaynın temel ilkelerini belirlemeyi güçleştirmiştir. |
C | Neyin güzel olarak kabul edildiği tarihin her döneminde çok değişmiştir: bu nedenle, i}^ dizaynın evrensel ilkelerini tanımlamak çok güçtür. |
D | Neyin güzel olarak kabul edildiği tarihin her döneminde çok fazla değiştiği için, iyi dizaynın evrensel ilkelerini tanımlamak hep zor olmuştur. |
E | Neyin güzel olarak kabul edildiği tarihin her dönemine göre değişikliğe uğramıştır ve bu, iyi dizaynın evrensel ilkelerle açıklanmasını zorlaştırmıştır. |
Soru 8 |
Though I didn’t personally see who was responsible for this mess, I think I can make a guess.
A | Bu karışıklıktan kimin sorumlu olduğunu bizzat görmediğim halde, sanırım hemen tahmin edebilirim. |
B | Bu karışıklığın sorumlusunun kim olduğunu kesin olarak bilmiyorum ama tahmin edebiliyorum. |
C | Bu karışıklıktan kimin sorumlu olduğunu bizzat görmemiş olsam da, sanırım bir tahminde bulunabilirim. |
D | Kesin olarak bilmesem de, bu karışıklığın sorumlusunun kim olduğu hakkında bir tahminde bulunabilirim. |
E | Sanırım bir taliminde bulunabilirim ama bu karışıklıktan kimin sorumlu olduğunu bizzat görmüş değilim. |
Soru 9 |
It is no longer just the Parisian fashion designers who dictate what women will wear in the whole world.
A | Tüm dünyada kadınların ne giyeceğini artık Parisli modacılar belirlemiyor. |
B | Tüm dünyada kadınların ne giyeceğini belirleyenler artık sadece Parisli modacılar değil. |
C | Tüm dünyada kadınların ne giyeceğini sadece Parisli modacılar belirlerdi ama artık durum değişti. |
D | Bütün dünyadaki kadınların ne giyeceğini belirlemek yalnızca Parisli modacılara özgü bir iş değildir. |
E | Bütün dünyada kadınlara ne giyeceklerini dikte ettirenler uzun süredir sadece Parisli modacılardır. |
Soru 10 |
So that I can trace the lost letter, I need to know when and from which post office it was sent.
A | Kaybolan mektubumun izini sürmem için, ne zaman ve hangi postaneden postalandığını bilmeliydim. |
B | Kaybolan mektubun izini sürebilmem için, ne zaman ve hangi postaneden gönderildiğini bilmem gerekiyor. |
C | Kaybolan mektubun ne zaman ve hangi postaneden postalandığını bilseydim, izini sürebilirdim. |
D | Kaybolan mektubumun ne zaman ve hangi postaneden gönderildiğini bilmem, izini sürebilmem için gerekliydi. |
E | Kaybolan mektubun ne zaman ve hangi postaneden gönderildiğini biliyorsanız, izini sürebiliriz. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel